Posledná verzia softvéru
bola vyladená tak, že do 3200 otáčok vozidlo jazdí ako sériové z relatívne nízkou spotrebou a po prekročení 3200 otáčok sa mení na divocha až do cca 5000 otáčok. Palivo je v tomto pasme stále v prevahe nad vzduchom a preto okamžitá spotreba na päťke je okolo 17 až 21 litrov. Nad 4500 otáčok pri plnom plyne je už znova chudobná. Ak idem na pol plynu, tak je možne udržať bohatú zmes do cca 5000 – 5200 otáčkach na päťke. Pri dlhodobejšej jazde touto rýchlosťou je však teplota 110 stupňov aj z vybratým termostatom. Vozidlo ide v celom rozsahu otáčok rovnomerne jedine pri 3200 otáčkach a čiastočnom stlačení plynu začne trhať. Je to miesto kde dochádza k prudkej zmene množstva paliva a palubný počítač okamžite ukáže namiesto 10 litrov 21 litrov.
Moje najbližšie ciele sú nasledujúce. Znížiť plniaci tlak na cca 0,5 baru dodatočným obtokom. Problém je ale zohnať nejaký ventil, ktorý ma priemer cca 3 cm a je ho možné elektronicky ovládať. Ak o niečom viete, budem rád ak poradíte. Ďalej upraviť riadiaci program tak, aby spotreba paliva bola podstatne nižšia a riadiaca jednotka bola schopná regulácie chudobná/bohatá aj pri otáčkach nad 3500. Dosiahnuť, aby motor fungoval do 6200 otáčok. Tomu by malo napomôcť vyriešenie prvých dvoch úloh. Bolo by optimálne zabudovať chladenie oleja. Zariadenie na dodatočnú montáž chladiča oleja pod olejový filter je veľmi drahé a z vŕtaním do bloku nemám skúsenosť a preto sa toho bojím. Ak viete o niekom alebo niečom čo by pomohlo som samé ucho. Posielajte mi Vaše otázky, postrehy a informácie na adresu idt@kiwwi.sk.
V najbližších dňoch začnem realizáciu týchto vecí a budem rád ak prispejete z nejakými nápadmi a riešeniami za ktoré vopred ďakujem. Po ich doriešení postavím auto na brzdu a podelím sa z vami o ďalšie postrehy a skúsenosti
Labels: skoda
<< Home